03 February 2010

Nya snickarbyxor och tröja

Jag har äntligen fått tummen ur och kommit igång med lite nya projekt. Ett par snickarbyxor i tålig denim med matchande tågtröja. Mönster från Ottobre. Roliga fickor lite här och där.
-Tack mamma!! sa sonen.

Sydde i storkel 98 på byxorna och den här gången blev de perfekta i storlek. I vanliga fall brukar jag ta in något på bredden men här följde jag mönstret och det visade sig att det jag gjorde rätt i.

Overlocken fungerar bra - det går ju grymt fort men jag har fortfarande inte riktigt fått kläm på hur jag ska göra vid svängen under armen. Den syr raka sömmar hur fint som helst men skär konstigt när jag svänger och det blir ofta många halva "trådöglor". Någon som haft liknande problem?

3 comments:

Sandra said...

Jättefina kläder!

Linda said...

i vilken tidning fann du mönstren? riktigt fina brallor! och snyggt med tågtröjan till. Kul när man blir nöjd :)

Jossan said...

Tack för era snälla ord! I senaste numret av ottobre nr1/2010 finns mönstret till byxorna